torstai 10. heinäkuuta 2014

Kan inte sova - för mycket adrenalin i blodet

Usch så svårt det kan bli ibland.
Jag äter rätt och försöker sova men det blir inte till något.
Jag är totalt utmattad hela dagen men när klockan blir 20-21 så är det som om
någon tänder en lampa i huvudet på mej. Det går inte att sova, det är helt omöjligt.
Jag ligger där i sängen, är ännu totalt slut men somna kan jag inte.
Jag stiger upp.
Jag läser, jag står i fönstret och tittar ut, jag går tillbaks och lägger mej. Men Nej!
Jag kan inte somna. Klockan blir midnatt.
Jag ligger och stirrar i taket. Jag stiger upp, Äter ett kokt ägg, läser lite och går och
lägger mej igen. Tror du jag somnar? Nej, det gör jag inte.
Klockan blir 01.00, jag stirrar ännu i taket. Snart är klockan 02.00.
Mannen snarkar bredvid mej, det gör hunden i rummet bredvid oxå.
Snart är klockan 03.00, Det ljusnar, fåglarna börjar röra på sej.
Klockan är 04.00, solen är uppe, fåglarna kvittrar och nu tittar jag sista
gången på klockan och så somnar jag. Skönt!

Men det blev inte långvarigt. 06.30-07.00 är jag vaken igen. Jag känner mej som'
en urvriden trasa, som om jag hade druckit alkohol hela natten och nu vaknar jag med baksmälla.
Jag är totalt slut. Jag försöker sova. Det funkar inte. Jag stiger upp. Det värker i hela kroppen och alla muskler skriker på hjälp. Man får bita ihop och bara tvinga sej till att göra de vardagliga sysslorna.
I något skede på dagen tar jag en 20-30 minuters tupplur. Mår lika dåligt ännu och är totalt slut. Ögona vill inte hållas upp.
Jag kämpar fram till kl 20-21 då jag ska få sova ordentligt efter som jag är så trött.
Klockan slår 21.00. Damen är klarvaken igen!! Samma onda cirkel börjar om från början.

Som tur har jag underbara vänner. Jag borde bara öppna munnen lite fortare så skulle jag inte behöva
lida igenom detta helvete som höll på i 2 år som längst.

Orsaken är: för högt adrenalin i blodet.
Botemedlet är: http://www.iherb.com/InterPlexus-Inc-Seriphos-Phosphorylated-Serine-100-Capsules/31262#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=seriphos&rc=1&sr=null&ic=1

Jag tog 1 tablett i 7 dagar sedan ökade jag till 2 tabletter varje dag. Efter en vecka sov jag som en
ängel.
Jag fortsatte ta detta i 3 månader och sov fint. Sedan slutade jag. Trodde det hade fixat sej. Det hade
det inte gjort. Samma onda cirkel började på nytt. En månad kämpade jag med att inte sova på nätterna, sedan gick jag tillbax till Seriphos, en vecka senare kunde jag sova på nätterna igen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti