torstai 10. heinäkuuta 2014

Ångest, ängslan och oro

Ångest, ängsla och oro

3 Stycken mycket tunga ord, för den som lider av fenomenet.
Panikattacker bakom varje knut. Oro för att man ska till butiken nästa dag. 
Ängslan för att barnen ska till skolan. Helt löjliga saker men mycket verkliga
och mycket tunga saker att leva med. Jag åt massor av medicin för att dämpa mina attacker.
Jag kunde inte gå in i en butik utan att få panik attack eller svara i telefonen. Jag blev mycket rädd
när det ringde. Jag var orolig över att någo skulle ta sej in i vårat hus. Kollade att allt var låst, till och med på dagen när jag var ensam hemma. Jag låser annars aldrig dagstid.
Symptomen dämpades med medicin. Men ingen kunde fixa dem. Vilket inte gör saken bättre.

Flera år senare ändrade jag matvanor och några månader senare hade jag sluppit mina panik attacker.
I detta skede vägrade jag ta mediciner mera just för att de inte fixade något, bara dämpade.

Svaret är alltså - dumpa allt socker, kolhydrater ( frukt, grönsaker, pasta, ris, potatis, mjölk, mjöl, saft, limsa, glass, choklad, sylt, med mera, med mera) och koncentrera på att få i dej mycket fett och lite protein.
Livet blir mycket bättre och det fort.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti